Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Polis sahkan temui satu mayat

GEORGETOWN - Polis mengesahkan seorang mayat lelaki ditemui dalam keadaan terlangkup pada papan pemuka di dalam sebuah kereta jenis kelisa dalam runtuhan jalan penyambung susur keluar Jambatan Kedua Pulau Pinang ke Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu sebentar tadi.
-->

Pengesahan itu dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Jaafar.

Menurutnya, polis sedang menunggu waris mangsa ke lokasi kejadian untuk mengecam mayat mangsa berikutan keluarganya ada membuat laporan polis berhubung mangsa tidak pulang ke rumahnya sejak petang semalam.

Abdul Rahim berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Pulau Pinang  (HPP) untuk dibedah siasat.


Sementara itu, Bernama melaporkan Timbalan Pengarah Jabatan Bomba Dan Penyelamat Pulau Pinang Mohd Shoki Hamzah berkata pasukan penyelamat sedang memasang empat jek hidraulik untuk membuka ruang runtuhan bagi membolehkan mayat mangsa dikeluarkan.

"Jek hidraulik dipasang bagi memudahkan usaha mengeluarkan mayat mangsa kerana keretanya masih terhalang dengan sisa-sisa runtuhan konkrit dan besi.

Sebanyak empat jek hidraulik dipasang dan setiap satu mampu menampung sehingga 200 tan," katanya kepada pemberita.

Mohd Shoki berkata operasi mengeluarkan mayat agak lambat kerana memerlukan alatan dan mesin yang sesuai sambil menegaskan kerja mencari dan menyelamat dibuat mengikut prosedur.

"Setakat ini memang kita jumpa mayat seorang lelaki sahaja tetapi kita pasang jek hidraulik berkenaan bagi memudahkan kita menjalankan usaha mencari jika ada mangsa lain dalam runtuhan itu.

"Kepada soalan mengapa ia lambat (keluarkan mangsa), jawapannya ialah kerana kita menggunakan mesin dan jentera khas untuk keluarkan mangsa," katanya.

Sumber

Comments :

0 comments to “Polis sahkan temui satu mayat”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.