Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Apabila Ronaldo menjadi pengemis jalanan

Cristiano Ronaldo bukan sahaja pemain terhandal dunia tetapi mungkin adalah pemain bola sepak yang mempunyai hati yang paling baik.

Dia seorang yang mempunyai senarai yang panjang untuk kerja-kerja amal di mana dia telah membiayai rawatan kanser seorang budak lelaki  9 tahun dan juga telah menderma wang untuk pembedahan otak seorang bayi yang berusia 10 bulan.

Baru-baru ini, pemain bola sepak Real Madrid ini telah menyamar sebagai seorang pengemis jalanan untuk memberi kejutan kepada seorang peminatnya di Plaza de Callao di bandar Madrid. Bersama kejutan itu, Cristiano telah memberi peminat mudanya sebiji bola yang ditandatanganinya. 
Budak lelaki itu ternyata terkejut melihat idolanya itu. 

Kita tinggal di dunia di mana ahli-ahli sukan terkenal hanya berinteraksi dengan peminat mereka di laman sosial media tetapi apa Ronaldo telah lakukan untuk berjumpa dengan penyokongnya ialah sesuatu yang sangat menghayat hati.

Ini mungkin kerana cara Cristiano telah dibesarkan di pulau Madeira, Portugal yang telah mengajarnya untuk sentiasa bersikap rendah diri. Lihatlah videonya di sini!



Sumber

Comments :

0 comments to “ Apabila Ronaldo menjadi pengemis jalanan”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.