Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Instagram Story Hacks: 2 "Trick" Yang Kita Tidak Tahu Untuk Android User


Instagram merupakan salah satu aplikasi yang terkenal pada abad ini. Seperti yang kita tahu aplikasi ini sangat terkenal kerana kita boleh kongsikan gambar , video serta melihat berita berita yang berlaku di seluruh dunia termasuk negara kita sendiri. Instagram juga mempunyai beberapa update dan salah satu contohnya adalah "Story". 

ia merupakan di antara tempat kita mengkongsikan gambar kita namun kekal selama 24 jam dan kemudian ia terpadam secara sendiri. Namun, adakah anda tahu terdapat beberapa cara atau "Trick" yang kita boleh buat untuk menarikkan lagi Story kita di Instagram?? disini terdapat 2 trick yang anda perlu tahu.








1. Rainbow Text

Untuk melakukan "ayat pelangi" atau rainbow text, anda perlu buka story instagram anda dan kemudian guna apa apa gambar sebagai background picture. kemudian, type sesuatu pada story tersebut seperti "Selamat Pagi". seterusnya anda diminta untuk tekan text tersebut sehingga terkeluar beberapa pilihan seperti "select", "select all", "cut", "copy", dan "paste". 

Tekan select all dan secara automatik semua ayat yang anda type akan di highlight. dalam masa yang sama tekan mana-mana warna sehingga diberi pilihan warna campuran. di situ anda perlu menolak di bahagian hujung highlight ke hadapan dalam masa yang sama memilih warna yang anda inginkan. Akan terhasil Rainbow text.

ini adalah contoh.




2. "Magic" Eraser Photo

Seterusnya adalah Magic eraser photo. trick ini merupakan dimana kita megngambil gambar kita dan kemudian tekan warna serta pilih mana-mana warna yang anda suka. 

selepas itu tekan gambar pada story anda lama lama sehingga ia berubah warna. kemudian guna kan eraser dan tulis pada story tersebut.





ini adalah salah satu contoh, anda boleh buat ia lebih menarik dengan kreativiti anda. 


Terdapat beberapa lagi trick namun selebihnya hanya IOS sahaja yang dapat dilaksanakn. hal ini kerana ios mempunyai ciri-ciri seperti live photo diamana ciri-ciri tersebut tidak terdapat pada android. trick ini hanya kepada mereka yang tidak mengetahui dan kepada yang sudah tahu, tahniah! kegunaan trick ini adalah bertujuan untuk menampakkan lagi story instagram anda itu lebih menarik untuk orang ramai melihat. selamat mencuba!

Sumber ; gambar google









Comments :

0 comments to “Instagram Story Hacks: 2 "Trick" Yang Kita Tidak Tahu Untuk Android User”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.