Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Siri Akhir Zaman : Mindcontrol



   Dalam menyelusuri zaman kemodenan sains dan teknologi ini, muncul satu pendapat, akan satu konspirasi, yang menyedarkan kita dan kembali ke realiti, namun masih ada yang di alam fantasi.


  Adakah pada hari-hari biasa yang kita lalui, kawalan minda ataupun Mindcontrol benar-benar berlaku? Atau apa mungkin tanpa sedar, kita sebenarnya sedang 'dikawal'?


  Untuk kita mengetahui dan merancang perjalanan di masa hadapan, kita perlu menilai sejarah. Kerana sejarah itu penting dan memberi pengajaran. 


  Dunia pernah digemparkan dengan peristiwa MK-ULTRA. MK-Ultra merupakan operasi rahsia Central Intelligence Agency CIA dimana mereka menjalankan eksperimen ke atas rakyat Amerika Syarikat secara rahsia.


  Tujuan eksperimen ini dijalankan adalah untuk mengenalpasti bagaimana dadah seperti LSD dan dadah lain berfungsi dalam mengawal minda, mengumpul maklumat dan sebagainya. Projek ini dijalankan secara sulit daripada 1953 hingga 1973.


  Namun begitu, perkara ini hanya didedahkan kepada orang ramai pada tahun 1975. Hanya setelah berjuta-juta orang terkesan daripadanya.

Sumber : Pinterest.com

  Jelaslah di sini bahawa, mereka boleh mengawal minda kita, dan dadah adalah salah satu medium mereka. Lihat sahaja bagaimana penyalahgunaan dadah pada hari ini berada pada kadar yang membimbangkan.


  Selain itu, antara medium yang turut digunakan adalah melalui media massa dan media sosial. Sedar atau tidak, kita ibarat dikawal bila sahaja menatap televisyen atau mungkin telefon pintar yang berada di tangan kita sekarang.


  Pelbagai propaganda, keseronokan dan hiburan tersedia hanya dengan satu klik sahaja . Kita terus lalai, dan alpa seperti berada di awang-awangan dan seakan-akan boleh terbang. 


Nantikan sambungan Siri Akhir Zaman dalam artikel yang seterusnya.

  

Comments :

0 comments to “Siri Akhir Zaman : Mindcontrol”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.