Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Bayi Kecil Ini Begitu Histeria Dan Akan Menangis Jika Melihat Orang Berkulit Putih. Kenapa Agaknya Ya?


Di benua Afrika, rata-rata penduduknya merupakan orang kulit hitam. Jadi, apabila seorang lelaki berkulit putih menetap di satu perkampungan yang terletak di Malawi, Afrika, kehadiran lelaki ini seringkali dipandang aneh.


Hal ini kerana di sekitar kawasan tempat tinggalnya, hanya dia seorang sahaja yang berkulit putih manakala semua penduduk lain berkulit gelap.


Setiap kali dia berhadapan atau terserempak dengan penduduk kampung, mereka semua akan memandangnya dengan pandangan yang pelik kecuali anak kecil di dalam gambar di bawah.


Sementara para penduduk lain menganggap lelaki kulit putih itu sebagai manusia aneh, anak kecil ini pula kelihatan amat takut dengan kehadiran lelaki itu sehingga menangis.


Mengapa ya? Apa agaknya yang ditakutkannya?


Mungkin kerana masih kecil, bayi ini belum tahu membandingkan perbezaan warna kulit namun jika anda lihat daripada ekspresinya, anda tahu bahawa dia sememangnya berada dalam ketakutan.


Seolah-olah dia melihat makhluk yang menyeramkan!


Apa-apa pun, perbezaan warna kulit bukanlah penentu kepada sikap seseorang manusia. Tidak kira sama ada hitam, putih atau kuning langsat sekali pun, kita semua mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing dan ianya adalah bergantung kepada pendirian individu itu sendiri.


Sumber - EraBaru

Comments :

0 comments to “Bayi Kecil Ini Begitu Histeria Dan Akan Menangis Jika Melihat Orang Berkulit Putih. Kenapa Agaknya Ya?”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.