Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

8 Selebriti Yang Berhenti Bergelar Sebagai Seorang Selebriti


Bukan semua selebriti sebenarnya yang sukakan kehidupan popular yang sentiasa menjadi perhatian orang ramai.


Mungkin kerana rimas dan merasakan kehidupan mereka sering menjadi perhatian orang ramai punca utama mengapa selebriti-selebriti di bawah memutuskan untuk berhenti bergelar sebagai seorang selebriti dan menjalani kehidupan seperti orang biasa.


#1. Freddie Prinze Jr.: Chef

Freddie dari filem She’s All That and I Know What You Did Last Summer. Pada tahun 2002, beliau telah berkahwin dengan Sarah Michelle Gellar. Freddie mempunyai banyak perubahan kerjaya dan akhirnya memutuskan untuk menjadi seorang chef selepas menulis buku masak pertamanya, Back to the Kitchen, pada 2016.


#2. Kevin Jonas: Entrepreneur

Setahun selepas band The Jonas Brothers pecah, Kevin memutuskan untuk cuba menandatangani dalam kontrak. Pada masa yang sama, beliau menjadi co-CEO sebuah syarikat pemasaran dan mempunyai perkongsian dengan laman web popular dalam bentuk aplikasi perkongsian video.


#3. Gene Hackman: Penulis

Gene Hackman mempunyai kerjaya yang sangat berjaya sebagai seorang pelakon dan telah memenangi banyak anugerah. Pada Julai 2004, Hackman mengumumkan bahawa dia bersara. Tetapi itu tidak menghalang bekas pelakon itu daripada cemerlang dalam bidang lain. Hackman telah menulis 3 novel sejarah dengan ahli arkeologi Daniel Lenihan.


#4. Vanilla Ice: House Renovator

Pada tahun 1990, Vanilla Ice mencapai bahagian atas carta dengan lagunya iaitu Ice Ice Baby. Tetapi beliau mengalami beberapa masalah peribadi, . Pada tahun 2009, dia membintangi siri TV realiti The Vanilla Ice Project, di mana beliau telah mengubahsuai rumah. Beliau juga menerbitkan panduan hartanah mengenai bagaimana untuk berjaya membeli dan menjual balik rumah.


#5. Hayden Christensen: Pekebun Kecil

Beliau ditawarkan banyak peluang selepas filem-filem Star Wars, tetapi dia tidak menerima tawaran tersebut. Sebaliknya, dia membeli tanah di Ontario, Kanada dan mula bekerja di ladangnya sendiri.


Beliau kemudiannya memulakan sebuah syarikat pakaian, melancarkan sebuah syarikat pengeluaran, dan bertindak dalam sebuah filem yang dinamakan First Kill pada 2017.


#6. Chris Owen: Jurugambar

Chris Owen mendapat banyak tawaran lakonan pada lewat 90-an dan pada awal tahun 2000. Peranannya yang paling memberi kesan kepada masyarakat ialah Sherminator dalam filem francais American Pie. Namun begitu beliau merasakan bahawa dunia lakonan tidak sesuai dengan dirinya. Pada tahun 2013, beliau dilihat bekerja sebagai pelayan di sebuah restoran. Dia akhirnya berhenti dan kini bekerja sebagai jurugambar.


#7.Dylan Sprouse: Brewmaster

Dylan Sprouse popular bersama saudara kembarnya, Cole, selepas muncul dalam filem-filem seperti Big Daddy dan rancangan TV mereka sendiri, The Life Suite of Zack & Cody. Sekarang Dylan dan rakan-rakannya memiliki sebuah kedai makan dan bar di Williamsburg, Brooklyn, di mana dia sendiri bekerja sebagai tukang masak di restoran miliknya sendiri.


#8. Jack Gleeson: Pelajar

Selepas wataknya, mati dibunuh di Game of Thrones, Gleeson mengumumkan bahawa dia akan bersara daripada berlakon: “Saya sering berseronok bersama kawan-kawan saya apabila musim panas,saya amat menyukainya, saya tidak membenci bidang lakonan namun bidang lakonan bukanlah perkara yang saya ingin buat dalam hidup saya ” katanya. Jack akan menamatkan tahun akhir sekolahnya dan kemudian mendapat ijazah siswazahnya.


Sumber - Taikotai

Comments :

0 comments to “8 Selebriti Yang Berhenti Bergelar Sebagai Seorang Selebriti”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.