Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

72% pengguna internet Malaysia berusia 7 hingga 35 tahun


72-pengguna-internet-malaysia-berusia-7-hingga-35-tahun
KUALA LUMPUR, (MLP) – Statistik terkini yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menunjukkan seramai 18.6 juta orang merupakan pengguna Internet aktif di Malaysia.

Kajian terperinci SKMM mendapati sebahagian besar atau lebih spesifik, 72 peratus dari golongan tersebut berusia di antara tujuh hingga 35 tahun.

SKMM turut melaporkan bahawa berdasarkan kajian dilakukan terhadap 1,000 pelajar institusi pengajian tinggi, 600 daripada mereka menghabiskan banyak masa di laman sosial dan ketagihan itu boleh menjejaskan kesihatan malah berisiko berdepan ancaman siber.

"Adalah penting bagi pengguna Internet mengamalkan sikap bertanggungjawab semasa menggunakan kemudahan berkenaan untuk menangani ancaman siber,” ujar Datuk Jailani Johari.

Menurut Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia itu lagi, Kerajaan Malaysia telah memperkenalkan sebuah program khas ‘Klik Dengan Bijak’ untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran tentang penggunaan Internet secara selamat dan positif.

Kredit gambar: clashot
 

Comments :

0 comments to “72% pengguna internet Malaysia berusia 7 hingga 35 tahun”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.