Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Adakah Motosikal Honda EX5 Masih Releven Dalam Era 2017


Selepas 30 tahun di pasaran Malaysia, Honda EX5 telah memperoleh status ikonik dengan lebih daripada 2 juta unit yang dikeluarkan dan dijual.


Edisi Terhad ke-30 Tahun 2017 Honda EX5 Dream Fi terbaru mereka datang dengan rupa dan rasa segar untuk meningkatkan daya tarikan anak-anak muda untuk mencari motosikal pertama yang sempurna.


Tiga dekad untuk membantu Malaysia berkembang dalam hampir setiap industri telah membantu EX5 berkembang menjadi motosikal yang masih sangat relevan dan luar biasa walaupun pada tahun 2017.


Ini telah 30 tahun sejak Honda EX5 pertama yang dikeluarkan dari kilang Boon Siew Honda pada tahun 1987. Dalam tempoh tiga dekad, lebih daripada dua juta kapcai ikonik ini telah dihasilkan dengan baik, dengan tanpa keraguan ini adalah satu daripada kekuatan utama negara di hampir setiap industri di Malaysia.


Kembali pada tahun 2015, BSH memperkenalkan Honda EX5 Dream baru yang disertai teknologi Suntikan Bahan Api Honda Programmable (PGM-Fi). Evolusi ini menjadikan EX5 lebih relevan dan efisien untuk kegunaan zaman moden kerana menghasilkan prestasi yang baik dengan ketepatan yang melampau serta menjaga alam sekitar. Keputusannya? 10% lebih kuasa semasa menjimatkan lebih banyak bahan api daripada generasi terdahulu.


Baru-baru ini, BSH mengumumkan 30 hari ulang tahun ke-30 2017 Honda EX5 Dream Fi Limited Edition dengan fasad yang dikemaskini. Ini memberikan ikon rupa baru dan segar sambil mengekalkan keteguhan, kecekapan serta keselesaan.


Dilengkapi dengan enjin satu silinder 110cc yang diperbuat semula, EX5 terkini kini bersesuaian dengan Euro3 berkat terima kasih kepada perubahan penting pada pembuatan enjin dan penyesuaian serta Suntikan Bahan Api Honda Programmable (PGM-Fi) yang sesuai untuk zaman moden.


Ini seterusnya membawa kepada EX5 baru yang dianugerahkan dengan status EEV (Kenderaan Cekap Tenaga) di mana ia menawarkan salah satu penilaian penggunaan bahan api terbaik di negara ini. Ringkasnya, ia tidak akan membazir duit anda terlalu banyak apabila mengisi minyak EX5 dengan harga bahan api mingguan yang sentiasa berubah.


Dilihat pada penampilan terutama model edisi terhad ulang tahun ke-30 yang terkini, ia merupakan salah satu yang paling baik yang kita lihat dan kami yakin bahawa banyak anak muda di Malaysia akan merasakan dengan cara yang sama. Dari gaya yang telah dikemas kini serta diperbaharui, kerja cat dan cast wheels, sukar untuk menafikan bahawa EX5 yang terdapat pada tahun 2017 sama baiknya atau lebih baik daripada sebelum ini.


Malah dalam dunia pengubahsuaian motosikal EX5 telah lama dianggap sebagai menjadi salah satu platform terbaik untuk digunakan. Cuba lihat contoh yang sempurna ini yang telah diubahsuai oleh orang-orang di Shawn Seelan Creations yang digelar "Raijin" alias "God of Thunder".


Jadi, kembali kepada soalan kita. Selepas 30 tahun di pasaran, Adakah Honda EX5 masih relevan? Ketika kita bergerak menuju ke arah masa depan, orang kita terutama anak-anak muda sentiasa mencari yang terbaik dari segi prestasi dan gaya yang boleh dipercayai tanpa menghabiskan banyak wang. Berdasarkan kriteria ini, Honda EX5 Dream Fi masih merupakan salah satu motosikal terbaik untuk dimiliki sebagai jentera dua roda yang pertama.


Selepas 30 tahun dalam industri, evolusi yang tidak terkira banyaknya dan lebih daripada dua juta unit yang dikeluarkan dan dijual, Honda EX5 masih sangat relevan walaupun sudah tahun 2017. Ia terus menjadi pemacu utama banyak industri di Malaysia dan dengan kemaskini terbaru, ia masih kekal sebagai salah satu pilihan yang sempurna bagi mereka yang ingin memiliki motosikal pertama mereka.


Comments :

0 comments to “Adakah Motosikal Honda EX5 Masih Releven Dalam Era 2017”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.