Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

Banjir Di Kelantan: Kini Melibatkan 54 Buah Pusat Pemindahan



Kota Bharu: Waspada!Situasi banjir di beberapa jajahan di Kelantan tidak menunjukkan sebarang tanda reda apabila mangsa banjir terus meningkat setakat petang Selasa.


Setakat ini, 3,219 orang dari 902 keluarga telah dipindahkan ke 54 buah pusat pemindahan melibatkan enam jajahan. Jajahan Kota Bharu mencatatkan jumlah mangsa banjir tertinggi dipindahkan melibatkan 832 orang diikuti jajahan Pasir Mas (784), jajahan Pasir Puteh (445) jajahan Tanah Merah (439), Machang (364) dan Kuala Krai (127).


Portal infobanjir Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) melaporkan jumlah taburan hujan di kawasan Aring, Gua Musang, Dabong, Kusial, Tanah Merah, Kuala Krai, Jenob Tanah Merah, Kota Bharu dan Tumpat mencatatkan jumlah taburan hujan yang agak tinggi sehingga malam.



Sungai Golok di Rantau Panjang mencatatkan bacaan melebihi paras bahaya, iaitu 10.43 (9.00 meter) paras bahaya manakala Sungai Golok di Jenob dan Tanah Merah mencatatkan bacaan melebihi paras bahaya setinggi 23.69 meter. Manakala Sungai Galas di Limau Kasturi, Gua Musang, Sungai Galas di Dabong Sungai Lebir, Sungai Kelantan di Kursial, Tanah Merah dan Kuala Krai turut mencatat bacaan melepasi amaran bahaya.


Sumber : AstroAwani

Comments :

0 comments to “Banjir Di Kelantan: Kini Melibatkan 54 Buah Pusat Pemindahan”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.