Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

5 hotel unik di Malaysia sesuai penginapan anda

Merancang mahu bercuti, tetapi mahukan kelainan tanpa mengeluarkan banyak wang? Tak perlu pergi jauh kerana di Malaysia, anda boleh bercuti dan memilih untuk menginap di hotel-hotel unik ini. Lebih menarik, harganya juga berpatutan!


Time Capsule Retreat (Sg.Lembing, Pahang)


Time Capsule Retreat ialah hotel mini dengan 8 buah bilik hotel yang dibina di dalam kolong konkrit. Setiap bilik dilengkapi sistem penghawa dingin bagi memastikan keselesaan anda. Tandas dan bilik mandi dikongsi bersama dan kos penginapan bermula dari RM 99 semalam.

Bustel (Pantai Klebang, Melaka)
Hasil kreativiti pemilik mewujudkan hotel daripada bas-bas terpakai di negeri Melaka. Bas sudah diubahsuai dengan cantik. Ada katil dan bilik air sama seperti hotel biasa. Bezanya, ianya adalah bas sebenar! Kemudahan bilik air juga dibuat daripada bas terpakai. Kos sekali masuk ialah 30 sen seorang. Harga bilik bermula daripada RM80 semalam.



Tubotel (Langkawi)

Nak rasa pengalaman tidur dalam kolong konkrit? Bolehlah mencuba Tubotel yang terletak di Pantai Chenang ini. Harga bermula dari RM100 tidak termasuk sarapan.

Hotel Kapal Selam (Pantai Klebang)
Juga di Melaka, ia juga sebenarnya sebuah muzium. Pakej bermalam turut disertakan dengan kadar harga RM150 seorang.

Hotel Pelantar Minyak (Sipadan)

Seaventures Dive Resort ialah hotel pertama yang dibina di atas sebuah pelantar minyak yang diubah suai. Ia terletak di perairan kepulauan Sipadan dan juga merangkap sebagai platform untuk peminat aktiviti skuba. Harga bermula dari RM118 semalam.


Sumber











Comments :

0 comments to “5 hotel unik di Malaysia sesuai penginapan anda”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.