Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

5 telefon pintar murah untuk penggemar selfie

Mengambil selfie adalah satu tabiat yang telah menjadi budaya kita pada masa kini. Oleh itu, pengeluar-pengeluar telekommunikasi bekerja dengan tungkus - lumus dalam mengeluarkan telefon pintar selfie yang hebat untuk kita.
Berikut adalah 5 telefon bimbit selfie murah yang boleh didapati di pasaran. 
Samsung Galaxy Grand Prime

Telefon pintar ini dilengkapi dengan kamera 5-megapixel yang membolehkan pengguna mengambil gambar selfie berkumpulan dengan lebih mudah. Harga anggaran Samsung Galaxy Prime adalah antara RM600 hingga RM900. 


Nokia Lumia 735


Dilancarkan di Malaysia pada bulan Oktober yang lepas, pengemar selfie boleh membeli telefon pintar khas untuk selfie ini pada harga RM999. 


Panasonic Eluga S


Panasonic baru - baru ini telah melancarkan Panasonic Eluga S yang mempunyai ciri selfie yang menarik iaitu Blink Play yang akan menangkap gambar selfie dengan automatik selepas pengguna mengedipkan mata mereka. Harga anggaran di Malaysia adalah sekitar RM700 hingga RM800. 


Xiomi Redmi Note


Xiomi adalah antara telefon pintar yang berbaloi untuk pengemar selfie kerana kualiti gambar yang dikatakan boleh berlawan dengan telefon pintar yang lebih mahal. Kamera depannya adalah 5 megapixel dan harganya dianggarkan antara RM600 ke RM800. 


Sony Xperia C3


Dipromosikan oleh Sony sebagai ‘telefon pintar selfie terbaik di dunia’, Xperia C3 mempunyai pelbagai aplikasi selfie.  Tambahan pula, ia mempunyai lampu flash untuk camera hadapan. Harga pasaran di Malaysia adalah RM999. 


Kredit Foto: Tekno Kompas, BGR, India Tv News, Nirmal TV, Trusted Reviews, Pop Sugar
 

Comments :

0 comments to “5 telefon pintar murah untuk penggemar selfie”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.