Blog Perkongsian merangkumi artikel semasa, kemalangan, fakta, agama dan pelbagai lagi. Njoy Membaca

 

5 Pulau tercantik di dunia

Keindahan dunia seakan tidak ada kehabisan, hampir semua negara mempunyai tempat yang menakjubkan. Kebanyakkan pelancong suka berlancong ke pulau- pulau yang cantik. Memang lah, keindahan pulau memberi ketenangan yang cukup memadai.

Apakah pulau kegemaran anda? Kami telah memilih 5 pulau tercantik di dunia.
 
Pulau Santorini 
 
Santorini merupakan pulau yang terletak di Greece dan sering digelar sebagai pulau tercantik di dunia. Keistimewaan pulau ini adalah warna lautnya bagai permata dan keindahan alam di sekeliling yang menakjubkan! Festival tahunan Whale Shark merupakan tarikan utama pulau ini. Semasa festival ini, pengunjung berpeluang untuk berenang bersama beratus-ratus ekor ikan jerung! 
 
Pulau Moorea
 
 
Moorea merupakan sebuah pulau yang terletak di Polinesia, Perancis. Keindahan semula jadinya menjadi daya tarikan pelancong. Tempat ini menjadi pilihan popular bagi pasangan untuk berbulan madu.

Pulau Koh Tao

 
Koh Tao merupakan pulau yang paling popular di Thailand. Pulau ini bagaikan syurga untuk aktiviti selam scuba. Bukan itu sahaja, snorkeling dan mendaki gunung juga antara aktiviti yang paling popular di pulau ini.

Pulau Bora-Bora

 
Bora – bora!! Pulau Bora-Bora terletak di Lautan Pasifik, kepulauan Polinesia, Perancis. Perkataan Bora-Bora berasal dari bahasa Haiti “pora-pora” yang bermaksud “anak pertama”. Pulau ini terletak 230 kilometer di barat laut Papetee dan dikelilingi terumbu karang yang cantik.  

Pulau La Digue

 
Pulau La Digue merupakan pulau keempat terbesar di Seychelles. Keistimewaan pulau ini adalah keindahan kawasan gunung dan payanya di sekelilingnya.

  
  
  
 

Comments :

0 comments to “5 Pulau tercantik di dunia”

Post a Comment

Popular Minggu Ini

Kategori

Arkib

Kongsikan

Powered by Blogger.