Kalau nak berjenaka atau bergurau senda, kena tahu masa dan
tempatnya. Ada sesetengah golongan manusia terlalu mengambil ringan hal
yang berlaku di sekelilingnya, mungkin kerana bukan dia yang berada di
pihak yang terjejas.
Maybank sebuah organisasi yang besar, punya ramai pekerja dengan pelbagai tanggungjawab. Gurauan seperti ini seolah-olah mempersendakan tugas dan tanggungjawab mereka.
Pekerjaan yang melibatkan hal ehwal pelanggan bukanlah satu tugas yang mudah. Kerenah yang pelbagai menuntut kesabaran yang tinggi. Mungkin kita dengan senang hati bercakap, "Dah kerja dia, siapa suruh pilih kerjaya tu?"
Letakkan diri anda di tempat mereka. Mereka mencari rezeki yang halal. Cukuplah kesukaran yang mereka lalui, kenapa perlu ditambahkan pening kepala mereka?
Syabas diucapkan pada petugas-petugas yang terbabit. Profesionalisme pada tahap paling tinggi.
Kredit: ohmedia
Maybank sebuah organisasi yang besar, punya ramai pekerja dengan pelbagai tanggungjawab. Gurauan seperti ini seolah-olah mempersendakan tugas dan tanggungjawab mereka.
Pekerjaan yang melibatkan hal ehwal pelanggan bukanlah satu tugas yang mudah. Kerenah yang pelbagai menuntut kesabaran yang tinggi. Mungkin kita dengan senang hati bercakap, "Dah kerja dia, siapa suruh pilih kerjaya tu?"
Letakkan diri anda di tempat mereka. Mereka mencari rezeki yang halal. Cukuplah kesukaran yang mereka lalui, kenapa perlu ditambahkan pening kepala mereka?
Syabas diucapkan pada petugas-petugas yang terbabit. Profesionalisme pada tahap paling tinggi.
Kredit: ohmedia
Comments :
0 comments to “ Jenaka tak sensitif rakyat Malaysia”
Post a Comment